Ние използваме "бисквитки", за да улесним вашето сърфиране, и да ви покажем реклами, които може да ви заинтересуват. Научете повече.
Приемам
Времето София
13°C
Времето Видин
14°C
Времето Сандански
10°C
Времето Плевен
13°C
Времето Пловдив
16°C
Времето Русе
13°C
Времето Сливен
11°C
Времето Шумен
12°C
Времето Хасково
16°C
Времето Варна
14°C
Времето Бургас
16°C

Кожата на пенсионерка се свлече от антибиотик

75-годишна жена развила Синдром на Лайл, при който загиват клетки на епидермиса
Прочитания: 621  Няма коментари
Mеждуредие+- AРазмер на шрифта+- Принтирай
© Shutterstock

75-годишна жена от Сливен е докарана в пловдивската университетска болница „Св. Георги” със свличане на кожата след прием на антибиотик. „Пациентката е развила Синдром на Лайл, при който загиват клетки на епидермиса. В конкретния случай 30% от кожата липсва”, казва д-р Красимир Янев от клиниката по термични травми, цитиран от „24 часа”.

По думите му терапията на болната се е забавила с 20-ина дни, тъй като първоначално е била в ямболска лечебница, където са уточнявали диагнозата. След като е хоспитализирана в Пловдив, раните й са обработени и е поставена във флуидно легло. 

По думите на д-р Янев, в клиниката рядко постъпват пациенти със синдром на Лайл – по десетина души годишно. 

В над 80% от случаите при възрастните причина за заболяването е медикамент. Най-често отключващият агент са антибиотик, сънотворни или нестеродини противовъзпалителни лекарства. 

Първите симптоми са грипоподобни – болки по мускулите и ставите, треска, кашлица, загуба на апетит, а по-късно се наблюдават и кожни изменения. Появяват се кръгли червеникави петна, които постепенно обхващат големи площи и започва смъкване на епидермалния повърхностен слой.

Засягат се лигавиците на устната кухина и на гениталната област. Много от пациентите развиват и бронхопневмония, тъй като се свлича и част от респираторния епител. 



 Няма коментари

Напиши коментар:

CAPTCHA