Жена се самолекува с парацетамол и това се оказа фатално

Лекарите отново припомнят, че самоприлагането на лекарства и дозировки може да има фатални последици

Жена се самолекува с парацетамол и това се оказа фатално

В края на декември в специализирана клиника в град Улан Уде в Сибир пристигнала 24-годишна пациентка в тежко състояние. 

Оказало се, че в продължение на три дни тя приемала по шест таблетки дневно парацетамол. Това количество се равнява на три грама на ден. 

В резултат на това тя развила фатално увреждане на черния дроб, след което издъхнала. 

От лечебното заведение обясниха кои са факторите, причинили смъртта на пациентката. Тя е имала хепатит В и наскоро е променила диетата си. Освен парацетамол тя е приемала ацетилсалицилова киселина.

Учени предупредиха за още една смъртоносна опасност от аспирина

Въпреки интензивното лечение и набор от мерки за антидотна терапия, лекарите не са успяли да спасят живота на младото момиче. 

Във връзка с инцидента лекарите отново припомнят, че самоприлагането на лекарства и дозировки може да има фатални последици.

По-специално, парацетамолът, който е едно от най-често използваните лекарства, „е водещото лекарство, което засяга черния дроб и причинява тежка некроза, която често изисква трансплантация на органи“, предупреждава експертът  Владимир Филипов

Таблетка и половина парацетамол за черния дроб се считат за токсична доза.

Ибупрофен: 6 случая, в които само ще навреди

Лекарите предупреждават, че нито едно лекарство не е абсолютно безопасно, включително широко разпространените като аспирин и парацетамол.

Те също са включени в групата на потенциално токсичните вещества.

Максималната допустима доза парацетамол за възрастни е 4 грама на ден. Въпреки че пациентката не е надвишавала препоръчителната доза парацетамол, тя е комбинирала лекарството с аспирин, което е довело до фаталното увреждане на черния дроб./zdrave.to

Харесайте zdrave.to и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива!

Коментари